Nyt on ensimmäinen viikko töitä takana, ja täytyy kyllä sanoa, että nyt olo ois aika loppu!

Alotin maanantaina sairaalalla, hommiin kuuluu niinkin jännittävä kuin leikkaussalien siivoaminen. Tällä hetkellä se oma "pääpaikka" on HNO (Hals- Nasen- Ohrenklinik, eli kurkku-, nenä- ja korvaklinikka). Milloin viikonloppuisin on töitä, niin silloin oon kirurgisella, joka toimii myös ns. päivystyspaikkana.

Perustyöpäivänä siis teen töitä aina jonkun kanssa, tähän mennessä en oo joutunu oleen sellasessa vuorossa, että olisin yksin. Saleissa putsataan laitteita, pestään lattioita ja viedään roskia, ei siis mitään avaruustiedettä. Lisäksi valmistellaan ne leikkaussängyt (mitä ikinä ne suomeksi onkaan!),  siivotaan pukuhuoneita ja muita yleisiä tiloja.

Ei tuo tietysti mikään unelmatyö olo, mutta rahaa tulee sen verran mukavasti, että hymyssä suin otan vastaan joka ikisen ylitunnin, mitä vaan saan! Viime viikon maanantaista perjantaihin olin töissä klo 8-14. Maanantaina olin saanut tietää työajat vain perjantaihin asti, perjantaina piti lähteä etsimään sitten tätä naista, joka vastaa kaikista työvuoroista. No ensimmäinen kysymys siellä olikin, että voinko olla viikonloppuna töissä, ja onnistuuko heti eka viikonloppu. Niinpä olin sitten lauantain ja sunnuntain kirurgisella klo 12-20.

Vaikka se työ nyt ei mitään ihan hirveän raskasta olekaan, niin silti jo se, että kaikki on uutta ja pitäisi hirveästi muistaa kaikkea, saa kyllä aikaan aika täydellisen väsymyksen. Olis tullut viikonloppu tarpeeseen, mutta ehtiihän sitä sitten Suomessa levätä! Tän viikon oon töissä klo 9-17. Oikeastaanhan mulla olis vaan 30 tunnin sopimus, mutta todellisuus on jotain ihan muuta... Mutta kuten sanottu, en valita! Rahaa tulee, ja se on pääasia!