Vanhemmat lähti poikien kanssa viime lauantaina viikoksi lomalle. Tämä tarkoitti siis aivan ääretöntä rauhaa täällä kotona! Taas tuli mieleen, mikä ihana rauha kotona oikein odottaa.

Töitä oon tehnyt koko viikon kirurgisella klo. 12-20... Kaikkein ankein vuoro ikinä, sillä ensinnäkin töihin pitää lähteä jo heti yhdentoista jälkeen, ja takasin oon vasta puoli yhdeksän jälkeen, ja koko päivä töissä on ihan oikeaa puurtamista! Hyvä että juomassa ehtii käydä välillä...

Nyt on sitten jo melkein takana ihana viikonloppu, kun ei tarvinnut tehdä yhtään mitään! Perhe palasi matkalta kyllä jo perjantai-iltana, eli niiin rauhallinen ei viikonloppu kuitenkaan ollut... Mutta mikä ihana tunne se olikaan, kun lauantaina sai nukkua pitkään, ulkona paistoi pitkästä aikaa aurinko, ja oli tosi lämmintä! Ja se tieto siitä, että ei tarvi tehdä töitä... Tänään herätys oli kyllä jo kahdeksalta, kun lähdin keskustaan kirpputorille. Ja mahtavia löytöjäkin tein! Ostin yhteensä neljä Pikku vampyyri -kirjaa, ja yhteensä ne maksoi vain 12 euroa! Ja aiemmin olin jo ostanut kaksi kirjaa, eli kirjakokoelma alkaa muodostua hitaasti, mutta varmasti!

Mutta tosiaan, jos nyt ei olis ollut täysin vapaata viikonloppua, olis kyllä oikeesti tapahtunu joku henkinen romahdus... Koko heinäkuun aikana mulla oli yhteensä kaksi vapaapäivää, nekin erillään. Saksan puhuminen alkaa välillä väsyttää, kun töissä se vastaanottava osapuoli ei aina tunnu tajuavan, mitä mä puhun. Ja ihan oikeasti, aina ei ole kyllä mun kielitaidosta kiinni, vaan sen toisen kielitaidottomuudesta!!

Vielä pitäisi pari viikkoa jaksaa tehdä töitä... Ens viikko menee vielä kirurgisella, viikonloppu kanssa, mutta sitten pääsen palaamaan "kotiin" HNO:lle!